A+ A A-

Review για το βιβλίο "Learn to Program with Scratch".

  • Κατηγορία: Βιβλία
  • Δημοσιευμένο στις 13 Μαρ 2014 18:09
  • Προβολές: 2422
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Learn to Program with Scratch

A Visual Introduction to Programming with Games, Art, Science, and Math

Το βιβλίο του Majed Marji με τίτλο Μάθετε Προγραμματισμό με το Scratch, από τις εκδόσεις No Starch Press, εστιάζει σε προγραμματιστικές έννοιες, χρησιμοποιώντας το περιβάλλον του Scratch ως μέσο για την διδασκαλία τους. Αποτελεί έτσι ένα από τα ελάχιστα (προς το παρόν) βιβλία τέτοιου είδους και μια πολύ ευπρόσδεκτη προσθήκη στη βιβλιοθήκη μας.

 

Ο υπότιτλος Μια Οπτική Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με Παιχνίδια, Τέχνη, Επιστήμη και Μαθηματικά φανερώνει και το πλέον δυνατό σημείο του βιβλίου: περιέχει ένα μεγάλο εύρος πρωτότυπων και διασκεδαστικών παραδειγμάτων, με έντονο το διαθεματικό στοιχείο, αφού πολλές από αυτές σχετίζονται με έννοιες από τα Μαθηματικά και τη Φυσική. Τα παραπάνω υποστηρίζονται από προτάσεις για επεκτάσεις, νέες δραστηριότητες, ακόμα και θεωρητικές ασκήσεις για εμπέδωση των προγραμματιστικών εννοιών. Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς παρέχονται, εκτός της δομής του βιβλίου, επιπλέον πιο περίπλοκες εφαρμογές. 

Ο Marji δεν διστάζει να ξεκινήσει στα πρώτα κεφάλαια με μια βουτιά στα βαθιά. Τα αρχικά παραδείγματα δεν είναι καθόλου τετριμμένα, αν και υπάρχουν επεξηγήσεις όπου χρειάζονται. Παρέχεται έτσι με πρακτικό τρόπο μια σύντομη επισκόπηση των δυνατοτήτων του περιβάλλοντος. Σταδιακά όλες οι έννοιες αναλύονται σε βάθος ενώ μέχρι το τέλος του βιβλίου το φάσμα των εννοιών που καλύπτονται είναι πραγματικά ευρύτατο. Είναι σημαντικό ότι το βιβλίο βασίζεται στο Scratch 2.0, του οποίου οι δυνατότητες είναι αρκετά εκτεταμένες σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του.

Για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής αυτό το βιβλίο είναι ένας εξαιρετικά πολύτιμος πόρος. Παρέχει πολλές ιδέες για την διδασκαλία του προγραμματισμού, προτάσεις για εμβάθυνση για τους μαθητές που ενδιαφέρονται, ενώ και η διαθεματική του πλευρά προσφέρει διασυνδέσεις με άλλα μαθήματα και υλικό για δραστηριότητες και projects. Τα περισσότερα κεφάλαια είναι αρκετά αυτοτελή ώστε να μπορεί κανείς να παραλείψει κάποια ή να τα ακολουθήσει με την σειρά που προτιμά.

Ένα σημείο που χρειάζεται προσοχή είναι το συνολικό επίπεδο δυσκολίας του βιβλίου. Στην εισαγωγή αναφέρεται ότι το βιβλίο απευθύνεται σε οποιονδήποτε επιθυμεί να εξερευνήσει την επιστήμη της Πληροφορικής, αναφέροντας από μαθητές γυμνασίου μέχρι φοιτητές άλλων πεδίων. Στην πραγματικότητα, αν και η υποδειγματική του στοιχειοθεσία το καθιστά πολύ ευχάριστο στην ανάγνωση, πολλά από τα παραδείγματα είναι αρκετά δύσκολα για αρχάριους μαθητές μικρής ηλικίας, ειδικά αν επιχειρήσουν να τα υλοποιήσουν χωρίς καθοδήγηση.

Εν κατακλείδι, πρόκειται για ένα βιβλίο που φέρνει φρέσκες ιδέες στη διδασκαλία του προγραμματισμού με Scratch και πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό τους στόχους που θέτει. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητες του περιβάλλοντος και δεν περιορίζεται στις συνηθισμένες δραστηριότητες που αντιμετωπίζουν το Scratch σαν ένα εργαλείο για παιδικά animation. Απευθύνεται σε ευρύ αναγνωστικό κοινό και είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για εκπαιδευτικούς Πληροφορικής αλλά και δασκάλους που θέλουν να εμπλουτίσουν το μάθημά τους.

Το βιβλίο δόθηκε για review στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου από τον εκδοτικό οίκο No Starch Press.

Διαβάστε την αγγλική έκδοση του review.

 

Δημοφιλές Υλικό

Πρόσφατα

Επικοινωνία

Δράσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Prev Next

Η ώρα του κώδικα 2014

Προβολές:4682

Η ώρα του κώδικα 2014

Η «Ώρα του Κώδικα» (Hour of Code) είναι μια παγκόσμια καμπάνια που ξεκίνησε το 2013 με σκοπό να γνωρίσουν οι...

Το App Inventor σε 12 ώρες

Προβολές:4516

Το App Inventor σε 12 ώρες

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χίου διοργάνωσαν ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο διάρκειας 9 ωρών με θέμα...

Επιμορφωτικό σεμινάριο Python και Arduino

Προβολές:4308

Επιμορφωτικό σεμινάριο Python και Arduino

Το διήμερο 23 και 24 Μαρτίου 2015, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χίου πραγματοποίησαν ένα επιμορφωτικό σεμινάριο...

Code Club 2016

Προβολές:4228

Code Club 2016

// Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου θα πραγματοποιήσει το διάστημα Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2016, τρία εκπαιδευτικά εργαστήρια που απευθύνονται σε...

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για τους Μαθητές των Καρδαμύλων

Προβολές:3958

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για τους Μαθητές των Καρδαμύλων

Το Δεκέμβριο του 2012 το Ίδρυμα Μ. Τσάκου γνωστοποίησε στον Σύλλογό μας ότι προτίθεται να διοργανώσει ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα για...

Βίντεο από την ώρα του κώδικα

Προβολές:3608

Μια μικρή γεύση από όσα διαδραματίστηκαν το διήμερο 13 και 14 Δεκέμβρη 2014 στο 2ο ΓΕΛ Χίου στα πλαίσια της...

Σεμινάριο Πληροφορικής στην μαθητική στέγη Καρδαμύλων

Προβολές:3482

Σεμινάριο Πληροφορικής στην μαθητική στέγη Καρδαμύλων

Το ίδρυμα Μαρίας Τσάκου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, οργανώνουν μια σειρά μαθημάτων Πληροφορικής τα οποία πραγματοποιούνται...

Σεμινάριο στον ΦΟΒ

Προβολές:3133

Σεμινάριο στον ΦΟΒ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου και το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Χίου συνεργάστηκαν για τη διεξαγωγή σεμιναρίου στον Φιλοπρόοδο...

Σεμινάριο LTSP

Προβολές:2977

Σεμινάριο LTSP

Αγαπητοί συνάδελφοι, την Παρασκευή 4 Απριλίου , 15.30-20.30 το απόγευμα,   θα πραγματοποιηθεί στα εργαστήρια του 2ου ΓΕΛ Χίου, το σεμινάριο...

Βιωματικό Σεμινάριο Παιδαγωγικών

Προβολές:2761

Βιωματικό Σεμινάριο Παιδαγωγικών

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου μαζί με το Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργο Καψάλη διοργάνωσαν ένα διήμερο βιωματικό σεμινάριο. Θέματα...

Σχολείων έργα

Διαδικτυακό ραδιόφωνο από το Γυμνάσιο Κάμπου

Προβολές:30043

Διαδικτυακό ραδιόφωνο από το Γυμνάσιο Κάμπου

Την περσινή χρονιά έτρεξε στο Γυμνάσιο Κάμπου ένα project δημιουργίας διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού, στo πλαίσιο των σχολικών προγραμμάτων. Με τον ενθουσιασμό των μαθητών και τη στήριξη των συναδέλφων Κ. Επιτροπάκη...