A+ A A-

Παραγωγικότητα, Πληροφορική και Eκπαίδευση

  • Κατηγορία: Θέσεις
  • Δημοσιευμένο στις 03 Ιουλ 2013 18:59
  • Προβολές: 2588
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Άρθρο του Προέδρου του Συλλόγου, Δημήτρη Αντωνόγλου, που αναδημοσιεύτηκε ευρέως σε ηλεκτρονικά μέσα.

Παραγωγικότητα, Πληροφορική και Eκπαίδευση

Μια από τις λέξεις που χρησιμοποιήθηκαν από την τρόικα και τις Ελληνικές κυβερνήσεις από το 2009 και μετά, για να στηρίξουν ιδεολογικά την προπαγάνδα της υστέρησης των Ελλήνων σε σχέση με τους βόρειους λαούς της Ευρώπης ήταν η "παραγωγικότητα". Σε μια προσπάθεια να αποκτήσει διάσταση ηθικής προπαγάνδας η υποτιθέμενη αναποτελεσματικότητα των Ελλήνων, η έννοια της παραγωγικότητας διαστρεβλώθηκε και της αποδόθηκε η σημασία της μεγαλύτερης σε διάρκεια εργασίας.

 

Όμως η παραγωγικότητα είναι η σχέση εισόδου/εξόδου στην παραγωγή, δηλαδή το παραγόμενο αποτέλεσμα της εργασίας σε σχέση με τους πόρους που απαιτούνται για αυτήν. Μπορεί λοιπόν να συμβαίνει το "παράδοξο" κάποιος που εργάζεται λιγότερες ώρες να είναι πιο παραγωγικός, αρκεί να έχει στη διάθεση του εκείνα τα μέσα που θα του επιτρέψουν να παράγει το προϊόν του ταχύτερα και φθηνότερα.

Τα μέσα αυτά είναι η τεχνολογία και η τεχνογνωσία, οι οποίες οδηγούν στην καινοτομία. Και είναι αυτονόητο ότι η ανάπτυξη τεχνολογίας σήμερα προϋποθέτει δεξιότητες δημιουργικής χρήσης των τεχνολογικών μέσων αλλά και κατανόηση των εννοιών της Πληροφορικής.

Όταν μια κυβέρνηση θέλει να αυξήσει την καινοτομία, την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας είναι φυσικό να επενδύσει στην κατάλληλη εκπαίδευση στην πληροφορική, από μικρή σχετικά ηλικία, θέτοντας τις βάσεις του πληροφορικού γραμματισμού.

Όμως αυτή την στιγμή η Πληροφορική διδάσκεται μόλις μία ώρα την εβδομάδα στα Γυμνάσια, καθόλου στην Α' λυκείου, δύο ώρες στη Β' Λυκείου (ως μάθημα επιλογής) και τέσσερις ώρες αποκλειστικά στην Τεχνολογική Κατεύθυνση της Γ' Λυκείου (δύο ώρες κατεύθυνσης και δύο επιλογής). Ένας μαθητής μπορεί να τελειώσει το Λύκειο χωρίς να κάνει ούτε μία ώρα Πληροφορικής, αφού τα μαθήματα αυτά δεν είναι υποχρεωτικά.

Θα περίμενε κανείς οι κυβερνήσεις που ευαγγελίζονται τις μεταρρυθμίσεις που οδηγούν σε αύξηση της παραγωγικότητας, να λύσουν το πρόβλημα της ανεπαρκούς διδασκαλίας της Πληροφορικής αυξάνοντας τις ώρες διδασκαλίας και κάνοντας τα μαθήματα Πληροφορικής υποχρεωτικά σε όλες τις τάξεις.

Αντί αυτού, σε μία ακραία επίδειξη αντίφασης και δυσκολίας ανάγνωσης της πραγματικότητας, η Κυβέρνηση θεωρεί ότι οι καθηγητές πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περισσεύουν. Όλα δείχνουν πως χιλιάδες καθηγητές πληροφορικής θα οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα και πιθανόν σε απόλυση με τεχνητό τρόπο (αύξηση ωραρίου, μη υπολογισμός υποστήριξης εργαστηρίων και διοίκησης του σχολείου)...

Ακόμα και αν δεχτούμε ότι όλοι αυτοί "περισσεύουν", το πιο αποδοτικό για την παραγωγικότητα της χώρας θα ήταν να τους κρατήσει η κυβέρνηση στην εκπαίδευση και να αυξήσει σταδιακά τις ώρες διδασκαλίας και τα μαθήματα της Πληροφορικής. Θα ήταν πιο έξυπνο να "επενδύσουμε" στον πληροφορικό γραμματισμό των μελλοντικών πολιτών και εργαζομένων της χώρας.

Δημοφιλές Υλικό

Πρόσφατα

Επικοινωνία

Δράσεις

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Prev Next

Η ώρα του κώδικα 2014

Προβολές:4450

Η ώρα του κώδικα 2014

Η «Ώρα του Κώδικα» (Hour of Code) είναι μια παγκόσμια καμπάνια που ξεκίνησε το 2013 με σκοπό να γνωρίσουν οι...

Το App Inventor σε 12 ώρες

Προβολές:4351

Το App Inventor σε 12 ώρες

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χίου διοργάνωσαν ένα εκπαιδευτικό εργαστήριο διάρκειας 9 ωρών με θέμα...

Επιμορφωτικό σεμινάριο Python και Arduino

Προβολές:4175

Επιμορφωτικό σεμινάριο Python και Arduino

Το διήμερο 23 και 24 Μαρτίου 2015, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου και το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χίου πραγματοποίησαν ένα επιμορφωτικό σεμινάριο...

Code Club 2016

Προβολές:3948

Code Club 2016

// Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου θα πραγματοποιήσει το διάστημα Φεβρουαρίου - Μαρτίου 2016, τρία εκπαιδευτικά εργαστήρια που απευθύνονται σε...

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για τους Μαθητές των Καρδαμύλων

Προβολές:3814

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα για τους Μαθητές των Καρδαμύλων

Το Δεκέμβριο του 2012 το Ίδρυμα Μ. Τσάκου γνωστοποίησε στον Σύλλογό μας ότι προτίθεται να διοργανώσει ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα για...

Βίντεο από την ώρα του κώδικα

Προβολές:3470

Μια μικρή γεύση από όσα διαδραματίστηκαν το διήμερο 13 και 14 Δεκέμβρη 2014 στο 2ο ΓΕΛ Χίου στα πλαίσια της...

Σεμινάριο Πληροφορικής στην μαθητική στέγη Καρδαμύλων

Προβολές:3365

Σεμινάριο Πληροφορικής στην μαθητική στέγη Καρδαμύλων

Το ίδρυμα Μαρίας Τσάκου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου, οργανώνουν μια σειρά μαθημάτων Πληροφορικής τα οποία πραγματοποιούνται...

Σεμινάριο στον ΦΟΒ

Προβολές:3033

Σεμινάριο στον ΦΟΒ

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου και το Κέντρο Πρόληψης Εξαρτήσεων & Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Χίου συνεργάστηκαν για τη διεξαγωγή σεμιναρίου στον Φιλοπρόοδο...

Σεμινάριο LTSP

Προβολές:2857

Σεμινάριο LTSP

Αγαπητοί συνάδελφοι, την Παρασκευή 4 Απριλίου , 15.30-20.30 το απόγευμα,   θα πραγματοποιηθεί στα εργαστήρια του 2ου ΓΕΛ Χίου, το σεμινάριο...

Βιωματικό Σεμινάριο Παιδαγωγικών

Προβολές:2662

Βιωματικό Σεμινάριο Παιδαγωγικών

O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου μαζί με το Σχολικό Σύμβουλο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργο Καψάλη διοργάνωσαν ένα διήμερο βιωματικό σεμινάριο. Θέματα...

Σχολείων έργα

Διαδικτυακό ραδιόφωνο από το Γυμνάσιο Κάμπου

Προβολές:28772

Διαδικτυακό ραδιόφωνο από το Γυμνάσιο Κάμπου

Την περσινή χρονιά έτρεξε στο Γυμνάσιο Κάμπου ένα project δημιουργίας διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού, στo πλαίσιο των σχολικών προγραμμάτων. Με τον ενθουσιασμό των μαθητών και τη στήριξη των συναδέλφων Κ. Επιτροπάκη...