Ο κύβος 3x3x3 του Ρούμπικ, γνωστός και ως V-Cube ή Magic cube δεν είναι τυχαία στο λογότυπο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου. Το πρόβλημα της επίλυσης του κύβου είναι πλήρως καθορισμένο, δομημένο και επιλύσιμο, καθώς είναι γνωστοί αρκετοί σχετικοί αλγόριθμοι. Η σχεδίαση και υλοποίηση σε μία γλώσσα προγραμματισμού ενός προγράμματος που θα λύνει τον κύβο είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία.
Πώς όμως μπορείς να διδάξεις εύκολα έναν άνθρωπο, με περιορισμένη δυνατότητα απομνημόνευσης αλλά αυξημένη δυνατότητα αναγνώρισης προτύπων, κατανόηση του τρισδιάστατου χώρου και διαίσθηση, να επιλύει το κύβο χωρίς φυσική επαφή αλλά με ένα φυλλάδιο οδηγιών;
Παρουσιάζονται τρείς αλγόριθμοι, τόσο με σαφώς καθορισμένα βήματα όσο και με τη χρήση γενικών κατευθύνσεων, οι οποίοι έχουν αρκετά κοινά σημεία. Σε κάθε βήμα παρουσιάζονται μέθοδοι οι οποίοι έχουν το ίδιο τελικό αποτέλεσμα αλλά απαιτούν αριθμό κινήσεων και χρόνο αντιστρόφως ανάλογο των αλγορίθμων που πρέπει να εφαρμοστούν άρα και να απομνημονευτούν.
Το άρθρο απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να μάθουν είτε απλούς είτε προχωρημένους τρόπους επίλυσης του κύβου με σκοπό είτε απλά την επίλυση είτε την επίλυση σε ελάχιστο χρόνο (speedcubing). Τέλος ακόμα κι όσοι πιστεύουν ότι η απλή απομνημόνευση αλγορίθμων αφαιρεί τη χαρά της ανακάλυψης της λύσης μπορούν να ωφεληθούν από τη καλύτερη γνώση της λειτουργίας του κύβου και να καταλήξουν στη δική τους λύση.